En la sessió d’avui hem seguit parlant del Currículum. En aquest cas ens hem posat per parelles i hem omplert una graella sobre les diferents àrees del Currículum. A mi en concret, m’ha tocat analitzar l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural. Aquí us mostro la graella que hem fet desprès de posar-la en comú amb una altra parella que també havia treballat aquesta àrea.
ÀREA: Coneixement del medi natural, social i cultural
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES
- Competència de conviure i habitar el món.
Implica:
- Conèixer comprendre el context natural, social, cultural i tecnològic on està immers.
- Situar-se en l’espai, orientar-s’hi utilitzant plànols i mapes.
CONTRIBUCIÓ A LES CCBB
1) Competències comunicatives:
- Utilitzar convencions cartogràfiques, matemàtiques i científiques i saber-les interpretar.
2) Competències metodològiques:
- Utilitzar habilitats de planificació de treball.
3) Competències personals:
- Aplicar coneixements i habilitats en contextos familiars i del seu entorn.
BLOCS DE CONTINGUTS
1) L’entorn i la seva conservació (natural)
2) El món dels éssers vius (natural)
3) Les persones i la salut (natural i social)
4) Persones, cultures i societats (social)
5) Canvis i continuïtat en el temps (social)
6) Matèria i energia (natural)
7) Entorn, tecnologia i societat (social)
ALGUNES CONNEXIONS
CICLE INICIAL
- Orientació en l’espai.
- Utilització dels recursos de les TIC.
CICLE MITJÀ
- Realització de mesures.
- Experimentació amb els sons.
CICLE SUPERIOR
- Ús de tècniques de representació gràfica.
- Valoració d’estils de vida saludables.
CONSIDERACIONS PER AL DESENVOLUPAMENT
- Potenciar el coneixement directe de la realitat i privilegiar la identificació d’evidències que confirmin o posin en dubte les idees expressades.
- L’avaluació ha d’estar dirigida fonamentalment a millorar l’aprenentatge de l’alumnat.
Semblava una feina difícil de fer ja que hi havia molta informació, però penso que ha estat una tasca útil i que ens ajuda a familiaritzar-nos amb el Currículum que haurem d’utilitzar sovint en la nostra futura tasca. D’aquesta manera també hem pogut veure com s’estructuren les àrees i els continguts i connexions que tenen entre elles i entre els diferents cicles d’Educació Primària.
No hay comentarios:
Publicar un comentario