domingo, 13 de junio de 2010

Sessió 18: 17-05-2010

La classe d’avui l’hem començat posant en comú les activitats d’avaluació que havíem pensat pels alumnes,en l’anterior sessió. Les activitats que van sortir per a fer durant l’avaluació incial són aquestes:
- Fitxes per completar per saber què saben sobre els conceptes que treballarem.
- Debat amb preguntes obertes per introduir el tema.
- Seure en rotllana per a fer preguntes i recollir els coneixements previs dels alumnes.
- Posar un vídeo i fer preguntes abans i desprès de veure el vídeo.
- Jocs per introduir temes.
Per l’avaluació formativa vam proposar el següent:
- Deures i activitats per fer a classe al llarg de la seqüència didàctica.
- Activitats corregides pels altres companys.
- Registre d’anotacions del què han après del tema.
- Treball cooperatiu.
Finalment per a l’avaluació sumativa van sortir les següents activitats:
- Examen
- Exposició oral del tema treballat per part dels alumnes.
- Autoavaluació a partir de graelles.
- Fer un vídeo recopilant tota la informació. ( vam debatre sobre aquesta activitat i vam concloure que farien falta molts recursos materials i temporals)
- Realitzar algun joc tipus Trivial.
- Que els alumnes proposessin les preguntes per l’examen final.

La classe va resultar interessant perquè vam poder veure les diferents activitats que podem dur a terme per a avaluar els alumnes i també perquè es va generar un debat ja que hi havia gent de la classe que pensava que només es pot saber el què sap un alumne i les competències que ha assolit, mitjançant un examen. Penso que això no és així, que avui en dia tenim molts recursos i podem fer moltes activitats per veure si un alumne ha assolit els objectius.

En aquesta sessió també vam analitzar una enquesta que s’havia realitzat a un grup d’estudiants, professors, mestresses de casa, jubilats, empresaris... i què demanava que triessin els 5 elements imprescindibles per a viure i treballar en una societat. Els resultats van deixar veure que cap dels primers ítems que sortien com a més votats en l’enquesta tenia relació amb el Currículum plantejat per a l’etapa d’Educació Primària i ens vam preguntar si hauríem de tenir en compte les competències de les que parlava l’enquesta per a la confecció del Currículum.
Us deixo l’enllaç de la pàgina on podeu consultar aquesta enquesta i els seus resultats a partir dels seus newsletters:

http://www.catenaria.cl/news.php

No hay comentarios:

Publicar un comentario