
Les dues últimes sessions de l’assignatura les hem dedicat a fer les exposicions de l’anàlisi d’una situació educativa que hem realitzat en petits grups. El treball consistia en anar a visitar una escola i analitzar el seu funcionament i alguns aspectes com: la distribució de l’alumnat a la classe, la distribució de les àrees a l’horari, el criteri per a la tria de llibres de text, la coordinació entre el professorat, les aules, els recursos, la metodologia, pràctiques innovadores...Desprès tota aquesta informació la redactaríem en una wiki, per tal de realitzar el treball d’una manera dinàmica i diferent i per a què féssim ús de les noves tecnologies.
A partir de les exposicions dels altres grups m’he adonat de la diversitat d’escoles que hi ha i de com es gestionen aquestes, depenent dels seus recursos. També hem pogut observar que cada professor té la seva pròpia metodologia i un punt que em va semblar interessant va ser el què va comentar un grup que va dir que la mestra a la que havien entrevistat els hi havia mencionat que quan sorgia un conflicte a l’hora del pati es dedicaven els 5-10 minuts de l’hora següent per resoldre el conflicte i parlar sobre el què havia passat. Penso que és molt important dedicar petites estones a què els nens aprenguin a resoldre conflictes i a parlar-ne, crec que millora el funcionament de la classe i dona eines de mediació als nens que els hi serviran en moltes situacions de la seva vida.
M’agradaria destacar també que arrel de les exposicions vaig conèixer que són els CAEP,a classe concretament vam veure els exemples del: Collaso i Gil i del Milà i Fontanals.
Els CAEP són centres d’atenció educativa preferent. Són centres situats en entorns socials i econòmics desfavorits que per aquesta raó imparteixen ensenyaments a un nombre elevat d’alumnes que tenen dificultats per assolir els objectius generals a causa de les seves condicions socials i culturals. Són centres que tenen autorització per mantenir grups d’alumnes amb una ràtio inferior i que compten amb més recursos humans que els hi ha de permetre l’aplicació de mesures metodològiques i organitzatives per atendre la diversitat del seu alumnat.
Com a conclusió m’agradaria dir que les exposicions han estat molt bé i ens han sigut útils per conèixer la diversitat d’escoles que hi ha, però penso que hi ha hagut grups que s’han basat massa en mostrar-nos les instal•lacions de l’escola i els seus recursos i poc la seva línia pedagògica i la metodologia que utilitzen els professors.
Aquí us deixo l’enllaç de la wiki que he realitzat amb el meu grup:
A partir de les exposicions dels altres grups m’he adonat de la diversitat d’escoles que hi ha i de com es gestionen aquestes, depenent dels seus recursos. També hem pogut observar que cada professor té la seva pròpia metodologia i un punt que em va semblar interessant va ser el què va comentar un grup que va dir que la mestra a la que havien entrevistat els hi havia mencionat que quan sorgia un conflicte a l’hora del pati es dedicaven els 5-10 minuts de l’hora següent per resoldre el conflicte i parlar sobre el què havia passat. Penso que és molt important dedicar petites estones a què els nens aprenguin a resoldre conflictes i a parlar-ne, crec que millora el funcionament de la classe i dona eines de mediació als nens que els hi serviran en moltes situacions de la seva vida.
M’agradaria destacar també que arrel de les exposicions vaig conèixer que són els CAEP,a classe concretament vam veure els exemples del: Collaso i Gil i del Milà i Fontanals.
Els CAEP són centres d’atenció educativa preferent. Són centres situats en entorns socials i econòmics desfavorits que per aquesta raó imparteixen ensenyaments a un nombre elevat d’alumnes que tenen dificultats per assolir els objectius generals a causa de les seves condicions socials i culturals. Són centres que tenen autorització per mantenir grups d’alumnes amb una ràtio inferior i que compten amb més recursos humans que els hi ha de permetre l’aplicació de mesures metodològiques i organitzatives per atendre la diversitat del seu alumnat.
Com a conclusió m’agradaria dir que les exposicions han estat molt bé i ens han sigut útils per conèixer la diversitat d’escoles que hi ha, però penso que hi ha hagut grups que s’han basat massa en mostrar-nos les instal•lacions de l’escola i els seus recursos i poc la seva línia pedagògica i la metodologia que utilitzen els professors.
Aquí us deixo l’enllaç de la wiki que he realitzat amb el meu grup:
No hay comentarios:
Publicar un comentario