En aquesta sessió vam treballar el tema dels criteris per la selecció i l’organització dels continguts segons el Currículum i els vam comparar amb els que proposa Davini en un dels seus articles que tenim al dossier de lectures. Segons el Currículum d’Educació Primària els criteris són els següents:
- Aprenentatges clau: seleccionar-los com a principal referent per aconseguir els objectius del procés d’ensenyament establert.
- Priorització: mirar la importància que tenen els continguts.
- Ordenació: començar pels continguts més fàcils fins als més complexos.
- Seqüenciació: establint quins necessiten saber abans que uns altres. Els continguts estan relacionats entre sí, per tant és millor no seqüenciar-los de manera lineal.
- Transferència del coneixement.
- Transdisciplenarietat.
- Integració de coneixements de vàries àrees: posar en relació continguts de diferents àrees per desenvolupar millor l’aprenentatge.
- Problematització: plantejar dubtes i hipòtesis per introduir el tema d’estudi perquè desprès a partir dels continguts puguin resoldre els seus dubtes.
Davini coincideix amb el Currículum en molts dels criteris, però ella també ens diu que hem de tenir en compte els coneixements previs amb els què parteixen els alumnes per tal d’adequar els continguts a les exigències d’aprenentatge i tenir en compte el context en què aquests coneixements es donaran. Per altra banda Davini també menciona l’aspecte del temps que es dedicarà a cada contingut, diu que no és el mateix dedicar un any sencer a uns continguts o fer-los en un temps més reduït.
Penso que va ser una activitat força teòrica però que ens va ajudar a clarificar idees i a entendre com es trien els continguts i de quina manera s’organitzen en el Currículum.
No hay comentarios:
Publicar un comentario