miércoles, 28 de abril de 2010

Primera sessió: 17-2-2010

En aquesta sessió vem dividir la classe en dues parts per tal que cada grup realitzes una dramatització escenificant una situació educativa. Els dos grups vem interpretar dues aules on es podia clarament identificar els diferents perfils estereotipats d'alumnes que pots trobar en una classe, per exemple el xerraire, el més atent, el que molesta constanment, el que sembla que estigui en un altre lloc... i per altra banda el paper del professor que vem representar en els dos casos penso que no era el més adequat, donat que la classe se li escapava de les mans, mostrava una actitud massa autoritaria que no motivava als seus alumnes i per això els tenia descontrolats.
Desprès i de manera individual vem escriure una reflexió analitzant els aspectes que ens havien cridat l'atenció de la representació de la classe i vem començar un debat sobre el tema.
Penso que els dos grups, tot i que voliem representar situacions diferents, vem acabar fent el mateix i sobretot pel que fa a la figura del professor. La vem representar com si no tingues autoritat ni fos respectat pel seu grup classe i per aquest motiu havia de recorrer als crits i els càstigs per intentar mantenir l'ordre.
Potser vem caure en aquest parany perquè ens sembla més fàcil representar un mestre que no compleix els requisits que creiem que són necessaris per ser-ho, o bé perquè recordem més els mestres que no ens van agradar i en tenim un mal record i ens és més fàcil imitar-los.
Crec que va ser un bon exercici que ens va fer veure accions nostres de les quals potser no n'erem conscients i que ens ajudaran a crear el nostre propi perfil com a mestres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario