
La classe d’avui l’hem començat d’una manera diferent. El Martí ens ha proposat fer una dinàmica de grups per iniciar un tema nou. La dinàmica que hem dut a terme s’anomena Phillips 66,es tracta de dividir el grup gran en grups de 6 persones per discutir un tema durant 6 minuts i arribar a una conclusió. És una tècnica que es basa en l’organització grupal per elaborar i intercanviar informació mitjançant una gestió eficaç del temps. És una tècnica que es pot utilitzar tant amb adults com amb nens.
Nosaltres vam adaptar aquesta dinàmica i vam fer un “Phillips 57”, en grups de 5 persones vam discutir un tema durant 7 minuts. Cada membre del grup tenia un rol, el secretari que prenia notes, el coordinador del temps, l’espia que podia mirar la teoria i aportar coneixements i el portaveu. El tema que vam treballar va ser l’avaluació, exactament perquè serveix l’avaluació a l’Educació Primària, les seves característiques, com ha de ser i què ha de tenir.
Les idees que van sorgir sobre l’avaluació desprès de realitzar aquesta pràctica i posar en comú les idees de tots els grups, van ser les que detallo a continuació:
- Ha de servir per veure si els alumnes han assolit els objectius i competències plantejades a l’inici del curs.
- Ha de ser continua, formativa, sumativa i objectiva.
- Ha de ser una eina que ajudi al professorat a avaluar la seva pròpia tasca.
- Ha de ser individual i grupal.
- Ha d’atendre a la diversitat del grup classe.
- Ha de ser visible per al grup, per tal que l’alumnat conegui el què s’avaluarà.
Va ser una activitat per a recollir els nostres coneixements previs sobre el tema de l’avaluació abans d’iniciar-nos en la teoria, per saber les idees que tenim sobre l’avaluació i resoldre dubtes.
Nosaltres vam adaptar aquesta dinàmica i vam fer un “Phillips 57”, en grups de 5 persones vam discutir un tema durant 7 minuts. Cada membre del grup tenia un rol, el secretari que prenia notes, el coordinador del temps, l’espia que podia mirar la teoria i aportar coneixements i el portaveu. El tema que vam treballar va ser l’avaluació, exactament perquè serveix l’avaluació a l’Educació Primària, les seves característiques, com ha de ser i què ha de tenir.
Les idees que van sorgir sobre l’avaluació desprès de realitzar aquesta pràctica i posar en comú les idees de tots els grups, van ser les que detallo a continuació:
- Ha de servir per veure si els alumnes han assolit els objectius i competències plantejades a l’inici del curs.
- Ha de ser continua, formativa, sumativa i objectiva.
- Ha de ser una eina que ajudi al professorat a avaluar la seva pròpia tasca.
- Ha de ser individual i grupal.
- Ha d’atendre a la diversitat del grup classe.
- Ha de ser visible per al grup, per tal que l’alumnat conegui el què s’avaluarà.
Va ser una activitat per a recollir els nostres coneixements previs sobre el tema de l’avaluació abans d’iniciar-nos en la teoria, per saber les idees que tenim sobre l’avaluació i resoldre dubtes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario