miércoles, 9 de junio de 2010

Sessió 6: 10-03-2010

En la sessió d’avui hem seguit parlant del Currículum. En aquest cas ens hem posat per parelles i hem omplert una graella sobre les diferents àrees del Currículum. A mi en concret, m’ha tocat analitzar l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural. Aquí us mostro la graella que hem fet desprès de posar-la en comú amb una altra parella que també havia treballat aquesta àrea.

ÀREA: Coneixement del medi natural, social i cultural

COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES

- Competència de conviure i habitar el món.

Implica:

- Conèixer comprendre el context natural, social, cultural i tecnològic on està immers.
- Situar-se en l’espai, orientar-s’hi utilitzant plànols i mapes.

CONTRIBUCIÓ A LES CCBB

1) Competències comunicatives:

- Utilitzar convencions cartogràfiques, matemàtiques i científiques i saber-les interpretar.

2) Competències metodològiques:

- Utilitzar habilitats de planificació de treball.

3) Competències personals:

- Aplicar coneixements i habilitats en contextos familiars i del seu entorn.

BLOCS DE CONTINGUTS

1) L’entorn i la seva conservació (natural)

2) El món dels éssers vius (natural)

3) Les persones i la salut (natural i social)

4) Persones, cultures i societats (social)

5) Canvis i continuïtat en el temps (social)

6) Matèria i energia (natural)

7) Entorn, tecnologia i societat (social)

ALGUNES CONNEXIONS

CICLE INICIAL

- Orientació en l’espai.
- Utilització dels recursos de les TIC.

CICLE MITJÀ

- Realització de mesures.
- Experimentació amb els sons.

CICLE SUPERIOR

- Ús de tècniques de representació gràfica.
- Valoració d’estils de vida saludables.

CONSIDERACIONS PER AL DESENVOLUPAMENT

- Potenciar el coneixement directe de la realitat i privilegiar la identificació d’evidències que confirmin o posin en dubte les idees expressades.

- L’avaluació ha d’estar dirigida fonamentalment a millorar l’aprenentatge de l’alumnat.


Semblava una feina difícil de fer ja que hi havia molta informació, però penso que ha estat una tasca útil i que ens ajuda a familiaritzar-nos amb el Currículum que haurem d’utilitzar sovint en la nostra futura tasca. D’aquesta manera també hem pogut veure com s’estructuren les àrees i els continguts i connexions que tenen entre elles i entre els diferents cicles d’Educació Primària.

No hay comentarios:

Publicar un comentario