
En la sessió d’avui hem seguit parlant del tema de l’avaluació i com han de ser les activitats avaluatives. El que ens ha deixat molt clar el Martí és que l’avaluació ha de ser objectiva, que no podem tenir en compte el comportament d’un alumne quan corregim la seva prova escrita ja que això ens pot condicionar. Per tant hem d’establir uns criteris d’avaluació que facin referència als conceptes, als procediments i a l’actitud.
També hem comentat que els criteris d’avaluació han de ser clars ja que a vegades no concorda el què volem avaluar amb el què demanem, i què hem de transmetre aquests criteris als alumnes per a què sàpiguen què és el més important i puguin planificar-se.
El Currículum d’Educació Primària ens diu que: “ l’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat ha de ser contínua i global, amb observació sistemática de l’adquisició dels continguts educatius i amb una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de l’etapa centrada en el desenvolupament i consolidació de les competències bàsiques.
La finalitat de l’avaluació és identificar les necessitats educatives de cada alumne/a. Cal tenir en compte especialment el progrés de l’alumnat en el conjunt d’àrees del currículum.
El professorat ha d’avaluar tant els aprenentatges de l’alumnat, el treball fet a classe i l’interès i l’esforç per progressar com els processos d’ensenyament emprats i la pròpia pràctica docent. Les famílies o tutors legals han de conèixer la situació acadèmica de l’alumnat i les decisions relatives al procés seguit per aquest, així com el seu progrés educatiu.
Si el progrés de l’infant no és l’adequat, cal establir mesures de reforç per facilitar-li l’adquisició dels aprenentatges bàsics i imprescindibles per poder seguir el procés educatiu.
En finalitzar cada cicle, i com a conseqüència del procés d’avaluació, l’equip docent ha de prendre les decisions corresponents sobre el pas de cicle de l’alumnat.”
Després de parlar i clarificar conceptes sobre l’avaluació, el Martí ens va demanar, que per grups, penséssim sobre activitats per a l’avaluació incial, la sumativa i la formativa que trobéssim interessants per a dur a terme a la classe.
També hem comentat que els criteris d’avaluació han de ser clars ja que a vegades no concorda el què volem avaluar amb el què demanem, i què hem de transmetre aquests criteris als alumnes per a què sàpiguen què és el més important i puguin planificar-se.
El Currículum d’Educació Primària ens diu que: “ l’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat ha de ser contínua i global, amb observació sistemática de l’adquisició dels continguts educatius i amb una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de l’etapa centrada en el desenvolupament i consolidació de les competències bàsiques.
La finalitat de l’avaluació és identificar les necessitats educatives de cada alumne/a. Cal tenir en compte especialment el progrés de l’alumnat en el conjunt d’àrees del currículum.
El professorat ha d’avaluar tant els aprenentatges de l’alumnat, el treball fet a classe i l’interès i l’esforç per progressar com els processos d’ensenyament emprats i la pròpia pràctica docent. Les famílies o tutors legals han de conèixer la situació acadèmica de l’alumnat i les decisions relatives al procés seguit per aquest, així com el seu progrés educatiu.
Si el progrés de l’infant no és l’adequat, cal establir mesures de reforç per facilitar-li l’adquisició dels aprenentatges bàsics i imprescindibles per poder seguir el procés educatiu.
En finalitzar cada cicle, i com a conseqüència del procés d’avaluació, l’equip docent ha de prendre les decisions corresponents sobre el pas de cicle de l’alumnat.”
Després de parlar i clarificar conceptes sobre l’avaluació, el Martí ens va demanar, que per grups, penséssim sobre activitats per a l’avaluació incial, la sumativa i la formativa que trobéssim interessants per a dur a terme a la classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario