En aquesta sessió el que hem fet ha estat treballar i comentar el text “La investigación del currículum y el arte del profesor” de Lawrence Stenhouse,en petits grups. La tasca a fer era trobar un titular a l’article que englobés el sentit general d’aquest. Dins el petit grup hem discutit sobre el que havíem entès de l’article i el què significava per a cadascú de nosaltres.
Desprès i a nivell de grup gran hem començat un debat que girava al voltant del tema del currículum, sobre si aquest havia de ser la base pel professor. És a dir, si el professor s’havia de cenyir al currículum per preparar les seves classes i metodologia o bé era una guia d’ajuda pel professor. Han sortit divergències d’opinions entre els companys de la classe. Hi ha qui pensa que el professor adapta el currículum segons les seves necessitats i la seva classe i hi ha qui pensa que el currículum l’adapta l’escola seguint el seu ideari. Jo penso que el currículum és la guia que hem de seguir a nivell general per saber totes les competències que han de desenvolupar els nostres alumnes i que per altra banda ens dona indicacions sobre l’avaluació, la metodologia, els recursos, l’horari, la distribució de les àrees... però està clar que cada centre fa els seus horaris i segueix la seva pròpia metodologia, tenint en compte, està clar, el currículum.
miércoles, 9 de junio de 2010
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario