sábado, 12 de junio de 2010

Sessió 10: 7-04-2010


Avui a classe hem tractat el tema de la Programació. Abans d’explicar-nos el tema en profunditat, el Martí ens ha explicat on es contextualitzen les programacions en un marc més ampli, el Projecte Educatiu de Centre.
El Projecte Educatiu d’una escola és el marc general que recull tot el que es treballa a l’escola, la metodologia que aquesta utilitza i la seva línia pedagògica i els seus objectius. Va molt lligat a l’ideari de l’escola i es confecciona entre l’equip directiu i el professorat i és aprovat pel Consell Escolar.
“El PEC és el document singular, propi i específic de cada centre que ajuda a establir prioritats, evita divagacions i ajusta la llibertat del docent a la resta dels membres de la col•lectivitat, amb la finalitat d'orientar el centre cap a una determinada direcció i millora d'acord amb un seguit de característiques essencials.
- Estable. Ha de permetre als alumnes seguir el seu procés educatiu amb criteris estables, tot mantenint la coherència educativa. No obstant això, no vol dir que sigui inamovible, s'ha d'anar revisant sobre la base dels canvis que les circumstàncies imposin.
- Unificador del procés educatiu. Marca l'estil docent, dóna coherència al treball que tots i cadascun dels membres de la comunitat educativa realitzen i garanteix la seva necessària coordinació. Tots els altres documents han de mantenir la coherència amb el PEC.”
Desprès de parlar sobre el PEC i entendre el marc on trobem les Programacions el Martí ens ha parlat sobre les unitats didàctiques, les unitat mínima, amb les què treballarem dia a dia en una escola i el què aquestes contenen.
Entre tots hem fet una pluja d’idees sobre el que creiem què ha de contenir una unitat didàctica i els aspectes que hem dit són els següents:
- Tema
- Continguts
- Objectius (generals i específics)
- Competències
- Activitats (amb adaptacions individualitzades si s’escau)
- Temportització
- Organització de l’aula i característiques del grup
- Metodologia
- Recursos
- Avaluació

Desprès hem estat mirant el tipus d’unitat didàctica que planteja el Departament d’Educació i hem vist que era força similar al que nosaltres havíem proposat.
L’activitat m’ha agradat ja que penso que és un tema que hem de conèixer de primera mà, ja que en un futur haurem de fer i utilitzar moltes unitats didàctiques, així que el millor és que ens hi familiaritzem ben aviat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario