domingo, 13 de junio de 2010

Sessió 19: 19-05-2010



En la sessió d’aquest dia vam corregir les graelles d’avaluació que havíem realitzat l’anterior dia de classe. Per grups havíem confeccionat una graella amb els ítems d’avaluació que creiem més convenients. Vam poder contrastar els diferents tipus de graelles que havíem fet i veure que era molt subjectiu. Cada professor té els seus propis criteris així que no podem dir que una graella serveix i una altra no, sinó que dependrà del què volem avaluar. Però s’ha d’intentar unificar els criteris entre els professors d’un mateix nivell per tal de ser el més objectius possibles. Alguns dels criteris que vam proposar van ser:

1. Mai / A vegades/ Sempre
2. Insuficient /Suficient / Bé/ Notable/ Excel•lent
3. Ha assolit els objectius /No ha assolit els objectius
4. Cal continuar incidint en aquest aprenentatge / Ha millorat en el transcurs de l’activitat, però cal reforçar aquest aprenentatge/ En el transcurs de l’activitat ha mostrat haver assolit l’aprenentatge.

Per altra banda i en relació amb l’avaluació, durant aquesta sessió també vam parlar de les proves de les competències bàsiques que es fan a 6è de Primària. Us deixo la informació que he extret de la pàgina del gencat i que ens explica què són aquestes proves i amb quina finalitat es duen a terme:

El Departament d'Educació durà a terme una prova d'avaluació externa a l'alumnat de sisè curs d'educació primària en finalitzar el curs 2009-2010. Aquesta prova es basarà en les competències bàsiques lingüístiques i matemàtiques que cal haver assolit en acabar aquesta etapa educativa. El resultat de la prova no tindrà efecte ni en l'avaluació final de l'alumnat ni en les decisions de pas de curs.

Amb aquesta prova, el Departament i cada centre d'educació primària podrà disposar d'informació acurada sobre la marxa de tot l'alumnat en un moment clau de la seva escolaritat segons un instrument de mesura homogeni. La prova ha de servir també perquè cada centre pugui corregir els punts febles i potenciar els punts forts a partir de la major autonomia que permet la Llei d'educació de Catalunya. L'objectiu final és millorar els resultats de l'alumnat i afavorir-ne el pas a l'educació secundària.

Aquesta és una nova actuació en el camp de l'avaluació educativa que fa clarament un pas endavant en l'avaluació dels resultats de l'educació en una etapa educativa fonamental per a l'itinerari formatiu de l'alumnat i que ha d'esdevenir una eina útil per a l'avaluació formativa dels centres i del conjunt del sistema educatiu.

L'avaluació de sisè d'educació primària:

- És una avaluació externa de caràcter formatiu i orientador.
- Mesura el grau d'assoliment de competències bàsiques en acabar l'educació primària.
- Facilita informació als centres dels punts forts i febles en l'adquisició de les competències bàsiques de l'alumnat.
- Constitueix un instrument per a la millora dels resultats de l'alumnat.
- Afavoreix la transició de l'educació primària a l'educació secundària obligatòria.
- Permet disposar d'informació sobre el sistema educatiu català.


La prova del 2010 avalua:

- La competència lingüística en llengua catalana
- La competència lingüística en llengua castellana
- La competència lingüística en llengua estrangera (anglès i francès)
- La competència lingüística en aranès (Vall d'Aran)
- La competència matemàtica”

Desprès vam estar analitzant els resultats de les proves de l’any passat i vam poder extreure què els alumnes amb nivell socioeconòmic més baix són els que presentaven uns resultats més baixos, amb més dificultats.
Us deixo l’enllaç on podeu consultar més informació sobre aquestes proves que penso que és interessant ja que ens dona molta informació per tal de poder millorar l’actuació docent i el currículum.

http://www20.gencat.cat/portal/site/Educacio/menuitem.d9cf94acff010a2b74f751dab0c0e1a0/?vgnextoid=82aaefd238aef110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=82aaefd238aef110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default



No hay comentarios:

Publicar un comentario