
Per a la sessió d’avui en Martí ens havia demanat que portéssim un llibre de text de la nova llei d’Educació per a realitzar un treball. Com que treballo en una acadèmia fent classes de reforç a les tardes li vaig demanar a un dels nens que em deixes un llibre i va ser el que vam utilitzar a classe. Se’ns va demanar que, en petits grups, contestéssim unes preguntes en referència al llibre, com per exemple: com estava estructurat, quines activitats s’hi plantejaven, quins aspectes ens cridaven més l’atenció, com es presentaven les unitats didàctiques... A partir d’aquestes preguntes vam fer un anàlisi del llibre, dels continguts i la seva estructura.
Arrel d’aquest tema i mentre realitzàvem l’activitat el Martí ens va explicar els criteris que seguien les escoles, en general, per a l’elecció dels llibres de text. Primer de tot ens va dir que els llibres d’una mateixa editorial es mantenien durant 4 anys. Desprès ens va comentar que no hi havia cap criteri establert per a la tria, sinó que cada escola escollia els que més li agradaven, i s’ajustava a les seves preferències i prioritats. Ens va dir però que hi havia escoles que escollien segons l’editorial que els hi fes una millor oferta o que els hi regalés alguna cosa, com per exemple ordinadors, per haver-los escollir. Penso que la tria d’una editorial o d’una altra s’ha de basar totalment en criteris pedagògics, en trobar l’editorial amb els llibres més ajustats a les característiques de l’escola i la seva línia pedagògica. Pensant primer de tot en que és una de les eines bàsiques que han d’ajudar a aprendre als nens.
Crec que actualment totes les editorials, si més no la majoria, presenten llibres de text molt complerts i adaptats a les noves tecnologies presentant recursos TIC i que per tant entre tanta oferta de qualitat deu ser difícil escollir.
No hay comentarios:
Publicar un comentario